THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, May 17, 2008

الحمد لله رب العالمين

في يوم كده جالي الم شديد قووووي في اسناني
رحت لدكتور الاسنان وقرر انه عشان يعالجه لازم يدني بنج
وفعلا حصل
الدكتور اداني بنج (موضعي بس )
وبعدين بدا يشوف الي هيعمله في اسناني بس البنج ماقصرش وفضلت حاسه بالم شديد
قرر الدكتور انه يديني حقنه بنج تانيه
بس مش عارفه بقى خوفي كان بيخليني احس ان بردو في الم
المهم قررت ني مش هعمل حاجه خلاص وهروح
وفعلا مشيت
وكنت تعبانه وقررت اني اوقف تاكسي
وفي اللحظه دي بدات احس ان مش قادره احرك لساني
اممممممم البنج كان بدا ياخد مفعوله
يادوب عرفت اقول للتاكسي رايحه فين بالعافيه
وبعد كده حسيت اني خلاص فقدت القدره على النطق
الحروف طارت
بدا عندي احساس الخوف
ازاي هقول للسواق اقف هنا
هعمل ايه
كنت خلاص هتجنن
المهم يادوب عرفت اقوله هنا وطبعا وانا بشاوره
طلعت البيت
ماعرفتش اتكلم مع حد خالص
دخلت اشرب كبايه مايه
الصاعقه اني ما اقدرتش ابلع حتى رشفه المايه
يااااااااااااااااااااااااه احساس رهيب حسيته
قد ايه انا في نعمه قد ايه انا مليانه نعم مش حاسه بيها
يااااااااااااه بس حركه لساني خالتي ولا قادره انطق بحرف ولا قادره اشرب رشفه مايه
ياااااااااااااااه لساني ده استخدمته غلط قد ايه
قد ايه لساني ده جاب سيره حد
قد ايه رددت بيه كلام مالوش لزمه
قد ايه ممكن اكون ضايقت حد بيه
بلاش ده كله
وهقول اني عمري مانقطت كلمه واحشه بيه
بردو مش كفايه
ده مفروض احاس والوم نفسي على كل ثانيه يفضل فيها لساني ساكت مايرددش الحمد والشكر والتسبيح لله
.....................
ده غير احساسي باني احزاني والحجات الي بضايقني تافهه جدا
انا الحمد لله عندي كل الحواس كامله
مش ناقصني حاسه
انا الحمد لله صحتي كويسه
انا عندي اكبر نعم الدنيا
ازاي بعد كده اشكي
ازاي بعد كده اتوقف عن شكر ربنا وطاعته
ازاي بعد كده ما اصبرش على اي حاجه ممكن تصبني
ياااااااااااااااااااااااااااه ده انا مقصره اوووووووووووي في حقك ياربي
...........................
الوقف ده فكرني بحاجه كنت قرئتها في كتاب
لاتحزن لعائض القرني
(اذا كنت حافيا ، فانظر لمن بترت ساقاه ،تحمد ربك على نعمة القدمين
......................
يارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

4 comments:

أبا يحيى وادم said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أولا حمد لله على سلامتك واسال الله ان تكونى بخير الان وفى اتم صحه وعافيه انا مقدر جدا الم الاسنان
أتذكر انى كان عند الم فيه ظن من حولى انى مدمن
هههههههههه
جزاكى الله خيرا فعلا على التذكير على نعمه الصحه وتذكر الشكر على هذه النعمه
نعم فعلا كثير نغفل عن الشكر على النعمه
قال عز وجل
(لئن شكرتم لازيدنكم
ورغم ذلك قيل جدا من الناس من يتذكر الشكر
يمكن لانن تعودنا والفنا النعمه ولا نحس بها الا عند بدا فقدها
تعرفى
ان مجرد بدا فقد نعمه هو نعمه من الله لانها تذكرنا بهذه النعمه
قال عز وجل فى كتابه
)وقليلا من عبادى الشكور)
نسال الله أن نكون جميعا منهم
حاجه اخيره حتى لا اطيل
نوع من الشكر اسميه
الشكر على نعمه الشكر
اى شكر الله عو وجل على تذكيره لنا ان نشكره
اعتذر على الاطاله وشفاك الله وعفاك واعتذر على عدم المتابعه الفتره الماضيه لظروف لدى بجوار امتحاناتى
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أخوك
د/أحمد جمال

nanooo2100 said...

الله يسلمك
وفعلا تعب الاسنان هو اصعب تعب بيعدي عليا
شفانا الله اجمعين
وفعلا من الحجات الي الكويسه اوووي الي قلتها هو
الشكر على نعمه الشكر
لان ممكن تحصلي حجات ومش اتعظ منها ولا اشكر ربنا عليها
ويبقى ده طبعا
نعمه من نعم ربنا الي مفتقدنها
.....
وربنا معاك في امتحناتك
واكيد يشرفني مرورمك الدائم
وفي انتظار عودتك دائما بعد امتحناتك
ووفقك الله

ra7eel said...

ياااااااااه

تعرفى لسه النهارده قايلى لنفسى نفس الكلام ده لما شوفت حد كان عنده بتر فى صابع رجله تخيلى ماشى بالعافيه
وتخيلت اللى تم بتر رجلهم كلها

بجد بجد الحمد لله على نعمه الصحه متتعوضش فعلا واى شئ تانى واى هم تانى يهون

ربنا يشفيكى يارب وتكونى يقيتى احسن سنانك خفت

تحياتى لكى

nanooo2100 said...

رحيل يا قمرايه
بجد ردك اسعدني جدااا يا قمرايه
وربنا يشفي مرضانا ومرى المسلمين اجمعين